niedziela, 17 maja 2015

Nocy Muzeów w Muzeum Miejskim „Sztygarka” w Dąbrowie Górniczej


W trakcie wczorajszej Nocy Muzeów odwiedziłem Muzeum Miejskie „Sztygarka” w Dąbrowie Górniczej, a konkretniej salę z pokazami gier zorganizowaną przez Dąbrowski Klub Miłośników Gier Historycznych w osobie Krajarka. Można było porozmawiać i pewnie zagrać z chłopakami od systemu Bogowie Wojny – Napoleon, widziałem też rozgrywki w Ogniem i Mieczem, system bitewny o drugiej wojnie światowej, kilka gier tradycyjnych, a nawet karty do Magic the Gathering.

Prawie i pojawiła się na tej imprezie nasza sekcja gier wojennych, prawie, ponieważ zabrakło chętnych. Postaramy się jednak przybyć w przyszłym roku.
Większość czasu spędziłem nad stołem z bitwą w systemie Bogowie Wojny – Napoleon zamęczając pytaniami autorów. Musze przyznać, że system zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie, chyba na wszystkie moje pytania Panowie Autorzy odpowiadali w sposób taki, że miałem odczucie, iż patrzę na historyczny system bitewny z prawdziwego zdarzenia, w którym faktycznie da się rozgrywać bitwy z początku XIX wieku (a nie tylko małe potyczki). Mam nadzieję, że jakieś starcie uda nam się z Krajarkiem rozegrać, miejmy nadzieję, że w okolicy znajdą się osoby, które będą grały w ten system. Bardzo miło było poznać autorów, mam nadzieję, że będziemy mieli przyjemność porozmawiać nie raz, nie dwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz