środa, 17 czerwca 2015

Industriada w Sztygarce


W ostatnią sobotę odwiedziłem, czy raczej mogę nawet napisać, że uczestniczyłem w Industriadzie organizowanej przez dąbrowskie muzeum Sztygarka. Jak zwykle niestrudzony krajarek wymyślił coś również dla fanów gier bitewnych i planszowych. W jednej z sal można było poprzesuwać czołgi wraz z Panami z Battlegroup Kursk, zagrać w Ogniem i Mieczem, ale również zagrać w gry planszowe, np. Boże Igrzysko. Ja natomiast przygotowałem bitwę pod Nyborg’iem 1659 z serii Musket & Pike oraz szybką, prostą grę Battle for Moscow 1941 z magazynu C3i.
Sala z grami bitewnymi i planszowymi, więcej na https://picasaweb.google.com/109898417195590218401/Industriada2015WSztygarce
Najpierw rozegrałem Nyborg 1659 wcielając się w wojska koalicji. Moim przeciwnikiem początkowo był tylko krajarek, ale po chwili dosiadł się do nas Kewin, który przygodę z grami rozpoczął ponoć tydzień wcześniej. Bałem się, że system M&P jak na początek będzie zbyt skomplikowany, ale okazało się, że Kewin bardzo szybko złapał, o co chodzi i chyba szło mu nawet lepiej niż krajarkowi. Bitwa jak ponad cztery wieki temu rozpoczęła się od „bezmyślnego” ataku wojsk sprzymierzonych. Krajarek grając Szwedami jednak moim zdaniem nie wytrzymał i skontrował koalicję na swoim prawym skrzydle za wcześnie. Co gorsze rzuty tego dnia miał wyjątkowo pechowe i bardzo szybko stracił swoich najlepszych dowódców. Miało to szczególny wpływ później na centrum, gdy trzeba było sprawnie pokonać stok, poprawić szyki i zaatakować. Ciężkie, nierozstrzygnięte boje toczyły się natomiast na lewym skrzydle szwedzkim. Grę skończyliśmy chyba w piątym etapie, gdy pomału do walki wkraczała druga część armii koalicji.
Nyborg 1659, więcej na https://picasaweb.google.com/109898417195590218401/Nyborg1659
Następnie zagrałem z Kewinem w Battle for Moscow.  Moim zdaniem bardzo dobra gra, dla kogoś, kto zaczyna przygodę z planszówkami/heksami, grę można rozegrać w 30-60 minut, gra świetnie wyważona. Myślę, że zagram w nią jeszcze nie jeden raz.
Battle for Moscow, więcej na https://picasaweb.google.com/109898417195590218401/BattleForMoscow

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz